Leukste uitje ANWB brons

Bronzen award voor het Marinemuseum

Op 14 februari zijn de awards voor het ‘Leukste uitje van Noord-Holland’ uitgereikt. Het Marinemuseum heeft de bronzen award in ontvangst mogen nemen!

Verkiezing

ANWB Eropuit

Landgoed Hoenderdaell is verkozen tot ‘Leukste uitje van Noord-Holland’. Dat blijkt uit de ANWB-verkiezing van het ‘Leukste uitje van Nederland 2023’. De zilveren award is gewonnen door Maritiem-en Juttersmuseum Flora. Het Marinemuseum heeft de bronzen award mee naar huis mogen nemen!

Maar liefst 96.000 stemmen zijn uitgebracht op de genomineerde uitjes, zowel op landelijk niveau als per provincie. ANWB-leden en bezoekers van de uitjes hebben tijdens de verkiezing gestemd op het uitje dat zij het meest waarderen. De uitjes zijn beoordeeld op aanbod, faciliteiten, klantvriendelijkheid, prijs-kwaliteitverhouding en sfeer.

Bekijk alle winnaars
over ons - vrijwilliger
Een ontzettend leuk dag vullend uitje met leuke bezienswaardigheden en zeer enthousiaste vrijwilligers, die allemaal vol enthousiasme vertelden over hun werk bij de Marine. Eén van de stemmers.

Leukste uitje

De verkiezing ‘Leukste uitje van Nederland’ wordt sinds 2010 georganiseerd. Dit is onderdeel van ANWB Eropuit. Op dinsdag 14 februari 2023 zijn alle awards uitgereikt tijdens een feestelijke prijsuitreiking. Hier hebben we aandacht besteed aan de top drie van iedere provincie en aan de landelijke winnaars. Welk uitje de landelijke verkiezing zou winnen, bleef een verrassing tot het einde. De uitslag lag dicht bij elkaar. GaiaZOO maakte het onderscheid door heel hoog te scoren op het aanbod, de sfeer en faciliteiten in het park. ‘Ook al ben je er vaak geweest, iedere keer zie je weer iets nieuws in het park. Geweldig!’, aldus een van de vele stemmers. Heel 2023 mag GaiaZOO zich het allerleukste uitje van Nederland noemen, gekozen door het Nederlandse publiek.