Abraham Crijnssen

Vrijwilliger van de maand

Dat we niet zonder ze kunnen is een feit. Lees vanaf nu elke maand een kort interview met onze vrijwilligers.

Even voorstellen

Mijn naam is Piet en ik ben al 9 jaar vrijwilliger in het Marinemuseum. Ik ben ongeveer 5 dagen per maand aanwezig. Als ik zelf zou mogen kiezen dan loop ik het liefst op de Abraham Crijnssen of de Ruyterbol.

Deze twee locaties liggen voor mij het dichtste bij de marine en kan er goed over vertellen omdat ik zelf op een mijnenveger heb gevaren.

Ik barst van de sterke verhalen.

Maar alle andere locaties zijn ook prima hoor. Ik ben ook wel eens roving, dan zorg je er voor dat alles op rolletjes loopt deze dag en ben je beschikbaar voor iedereen die je nodig heeft.

Het mooiste / leukste moment dat ik heb meegemaakt in het museum

Ik word heel erg blij van kinderen (ook volwassenen hoor) die oprecht geïnteresseerd zijn in mijn verhalen, en daarna een dank je wel krijg of zelfs een applaus.

Daar krijg ik echt een strot voldoening van.

Als je overweegt vrijwilliger te worden in het Marinemuseum, weet dan dat iedereen hier gelijk is.

Hier zijn geen rangen en standen.