Schapenboerderij

Texel is een echt schapeneiland. Bij een bezoek aan de schapenboerderij ontdek je het boerenleven op Texel. Je kunt het hele jaar door schaapjes knuffelen en er is een leuke speeltuin voor kinderen. Pasgeboren lammetjes vinden het bovendien heerlijk om geknuffeld te worden. Een leuke activiteit voor alle leeftijden.

Den Helder

Marinemuseum

Het Marinemuseum in Den Helder kan uiteraard niet ontbreken. Het Marinemuseum ligt vlakbij de veerhaven en kun je eenvoudig combineren met een bezoek aan Texel. Het museum is een leuke plek voor zowel jong als oud. Er valt van alles te bekijken over de marine en voor kinderen zijn er leuke activiteiten en tentoonstellingen. Stap aan boord van een onderzeeboot en ontdek de geschiedenis van de Marine!

Segway tour

Een populaire activiteit op Texel is het huren van een segway om het eiland te ontdekken. Met de segway kun je dwars door de bossen en de duinen van het eiland touren en diverse bezienswaardigheden bekijken. Door het natuurvriendelijke en geluidloze karakter ben je het milieu ook niet ten laste. Een echte aanrader voor je bezoek aan Texel!

Ecomare

Er zijn een aantal musea in Texel, waarvan het Ecomare Museum zeker een leuk museum is om bezoeken. Een natuurmuseum, waarin je zeehonden, zeevogels en andere zeedieren kunt bekijken. Je komt er daarnaast meer te weten over het Werelderfgoed Waddenzee, de Noordzee en de andere natuur op Texel. Een museum in Texel die ook zeker leuk is voor bedrijven en scholen om te bezoeken.

Wandelen bij

De vuurtoren

De rode vuurtoren van Texel, wie kent hem niet? Bij de vuurtoren kun je prachtig wandelen langs het brede strand en de vuurtoren van binnen bekijken. In de vuurtoren vind je o.a. historische verhalen van vuurtorenwachters en beelden van de kapotgeschoten toren in de oorlog. Bovenin de toren kun je genieten van een prachtig uitzicht op 47 meter hoogte. Het is de enige vuurtoren in Nederland waarin je over drie kanten over de zee kunt kijken. Deze mag je niet missen tijdens je bezoek aan Texel!

Texelse

Bierbrouwerij

De Texelse bierbrouwerij is de bekendste brouwerij van Texel. Je kunt een rondleiding krijgen en uiteraard een heerlijk Skuumkoppe biertje drinken. Tijdens de rondleiding krijg je eerst een film te zien met daarin alle stappen die komen kijken bij het brouwen van bier. Daarna staat een bezoek aan het brouwhuis op het programma waarin je het proces van het bierbrouwen zelf kunt bekijken. De rondleiding wordt afgesloten met heerlijke Texelse biertjes. Een leuk uitje voor echte bierliefhebbers!